MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARNING INDIVIDUAL – PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI VA ULARDA MA’NAVIY-AXLOQIY SIFATLARNI SHAKLLANTIRISH
Main Article Content
Abstract
Maktabgacha yoshdagi bolalarning rivojlanish jarayonida insonlar tomonidan yaratilgan predmet va hodisalar olami bilan alohida maxsus munosabatga kirishadi. Bola insoniyat qo’lga kiritgan barcha yutuqlarni faol ravishda o’zlashtirib , egallab boradi. Bunda predmetlar olamini hamda ular yordamida amalga oshiriladigan hatti-harakatlarni, tilni, odamlar orasidagi munosabatlarni egallab olishi, faoliyati motivlarining rivojlanishi, qobiliyatlarning o’sib borishi , kata yoshli kishilarning bevosita yordamida amalga oshirilib borilmog’I kerak. Asosan mana shu davrdan boshlab bolaning mustaqil faoliyati kuchaya boshlaydi. Bu yoshdagi bolalarga
beriladigan ta’lim tarbiya ularning murakkab harakatlarini takomillashtirish, elementar gigiyena , madaniy va mehnat malakalari hosil qilish, nutqini o’stirish hamda ijtimoiy axloq va estetik didning dastlabki kurtaklarini yuzaga keltirish davridir.