TA’LIM DASTURLARINI XORIJIY TAJRIBALAR ASOSIDA LOYIHALASHTIRISHNING NAZARIY ASOSLARI
Main Article Content
Abstract
Iqtisodiy, siyosiy va ijtimoiy sohalarda xalqarolashuvning kuchayishi
shaxslararo,madaniyatlararo aloqalarning kengayishiga olib keldi. So‘nggi paytlarda
pedagogik yondashuvlar san’at bilan integratsiyalashgan STEAM (Fan, texnologiya,
muhandislik va matematika) yoki STEAM sinflarini yaratishga qaratilgan bo‘lib, ular fan
ta’limida xorijiy tajribalarni nafaqat amalda tadbiq etish, balki ularning nazariy asoslarini
ishlab chiqishdan ham iborat. Fanda STEAM tashabbuslarining rivojlanishi va tatbiq
etilishi ortib borayotganiga qaramay, STEAM o‘quv dasturlarini rejalashtirish va
o‘qitishda fan o‘qituvchilari va o‘quvchilari uchun asosli ko‘rsatmalar berishi mumkin
bo‘lgan nazariy asoslar bo‘yicha munozaralar cheklangan. Biz STEAM dasturida
o‘qitish/ta’lim amaliyotlarini loyihalash uchun nazariy asoslarni qo‘llashni qayta
ta'kidlash bilan maqolaning asl mohiyatiga urg‘u beramiz. Maqolada, shuningdek,
o‘tmishdagi tadqiqotlarni tushunish va kelajakdagi tadqiqotlarga rahbarlik qilish uchun
ijtimoiy ta’lim nazariyasiga asoslangan xorijiy tajribalardan bir necha misollar keltiriladi.
Komponentning nazariy elementlari batafsil bayon qilinadi va bu elementlar STEAM
darslarida o‘qitish/o‘rganish amaliyotiga qay darajada ta’sir o‘tkazishi tahlil etiladi. 1