PEDAGOG KADRLARNI INNOVATSION FAOLIYATGA TAYYORLASH
Main Article Content
Abstract
Uzluksiz ta’lim tizimida ta’lim-tarbiya jarayonini rivojlantirish, takomillashtirish ehtiyoji
bilan bu jarayonni amalga oshiruvchi o‘qituvchilarning tayyorgarlik darajasining talab
darajasida emasligi o‘rtasidagi pozitiv (ijobiy) ziddiyatlar natijasida pedagogikada
“innovatsiya”, “innovatsion faoliyat”, “innovator”, “innovatsion pedagogika”, “ta’limda
innovatsion jarayonlarni boshqarish” kabi tushunchalar XX asrning 60-yillarida AQSh va G‘arbiy
Yevropa mamlakatlarida “Ta’lim texnologiyasi tushunchasi e’tirof etilgan vaqtda paydo bo‘ldi.
I.Shumpater va N.Kondratevlar “innovatsiya” tushunchasining ilk va ulkan nazariyachilaridan
hisoblansalar, K.Angelovskiy, V.A.Slastyonin va boshqalar o‘z ilmiy tadqiqotlarida innovatsion
faoliyat pedagogik faoliyatning alohida shakli ekanligini isbotlashga harakat qildilar va bu borada
muayyan natijalarga erishgan olimlar deb tan olindilar.