MAKTABGACHA TA’LIM TIZIMIDA ETNIK MADANIY TA’LIM VA UNING TARIXIY ILDIZLARI

Main Article Content

Sharipova Maxbuba Baxshilloyevna
Islomova Mehriniso Mirzoyevna

Abstract

Bugungi kunda etnik-madaniy ta’lim bir necha nuqtayi nazardan ko‘rib chiqiladi: bir
tomondan, murakkab integrativ va fanlararo hodisa bo‘lgan zamonaviy pedagogika muammosi,
ta’lim va tarbiya jarayonida etnomadaniy yo‘nalishning tarkibiy qismi boshqa tomondan
tomonlar zamonaviyning ustuvor yo‘nalishi sifatida davlat ta’lim standartlari va etnik-madaniy
ta’lim kontsepsiyasi orqali amalga oshiriladi. Shu munosabat bilan etnik- madaniy ta’limni
amalga oshirishda ikkita qutbli pozitsiya ajratiladi: birinchisi, 1990-yillarda shakllangan va
etnopedagogizatsiyani oʻz ichiga olgan monoetnik (milliy) madaniy anʼanalarning
chuqurlashishi bilan bogʻliq. Ta’lim va tarbiya jarayonlari (A.Yu.Belogurov, G.S. Denisova, M.R.
Radovel, T.K. Soloduxin). Ikkinchi, shaxsning ko‘p millatli madaniy kompetentsiyasini
shakllantirishga qaratilgan bo‘lib, shunga asoslanadi.

Article Details

How to Cite
Sharipova Maxbuba Baxshilloyevna, & Islomova Mehriniso Mirzoyevna. (2023). MAKTABGACHA TA’LIM TIZIMIDA ETNIK MADANIY TA’LIM VA UNING TARIXIY ILDIZLARI . PEDAGOGS Jurnali, 1(1), 163. Retrieved from http://pedagoglar.uz/index.php/ped/article/view/5438
Section
Articles