3-SINFDA “SIFAT” SO‘Z TURKUMINI O‘RGATISHDA SO‘ZLARNING BIRIKUVCHANLIGI USTIDA ISHLASH

Main Article Content

Firuz Safarov
Marg'iyona Ibrohimova

Abstract

Mustaqillikdan so‘ng tayanch umumiy ta’limda ona tilining maqsadi o‘quvchida
ijodiylik, mustaqil fikrlash, ijodiy fikr mahsulini nutq sharoitiga mos ravishda
og‘zaki, yozma shakllarda to‘g‘ri, ravon ifodalash ko‘nikmalarini shakllantirish deb
belgilandi [2, 22]. Hozirgi kunda ona tili ta’limining asosiy maqsadidan kelib chiqib
“ona tili ta’limi jarayonida asosiy diqqatni o‘quvchining so‘z boyligini oshirish,
so‘zlarning ma’no nozikliklari, farq va o‘xshashliklarini his etish, anglab yetish
(ta’kid bizniki), bexato talaffuz qilish, yozish, so‘zlarni bog‘lab gap, gaplardan esa
matn tuza olish, birikmalardagi ma’noviy va grammatik, matndagi mantiqiy
xatoliklarni topish, tuzatish, o‘zgalar fikrini to‘g‘ri anglash, bir fikrni turli shaklda
ifodalash, uzilgan fikrning davomini tiklash kabi bir qancha mantiqiy operatsiyalarni
bajarish, nutq vaziyatini to‘g‘ri baholash, til imkoniyatlaridan unga mos ravishda
foydanish ko‘nikmalarini shakllantirish, malakasini o‘stirishga qaratish zarur”ligi
ta`kidlanmoqda [1, 9]. Demak, ona tili ta`limi, jumladan, boshlang‘ich sinf ona tili
darslarida o‘quvchining so‘z boyligini oshirish, so‘zlarning ma’no nozikliklari, farq
va o‘xshashliklarini his etish, anglab yetishga o‘rgatish til ta`limi oldida turgan
dolzarb vazifalardan biridir.

Article Details

How to Cite
Safarov , F. ., & Ibrohimova, M. (2022). 3-SINFDA “SIFAT” SO‘Z TURKUMINI O‘RGATISHDA SO‘ZLARNING BIRIKUVCHANLIGI USTIDA ISHLASH . PEDAGOGS Jurnali, 2(2), 266–274. Retrieved from https://pedagoglar.uz/index.php/ped/article/view/110
Section
Articles