O‘QISH DARSLARIDA O‘QUVCHILAR NUTQINI O‘STIRISH IMKONIYATLARI

Main Article Content

Firuz Safarov
Nodira Xudoyberdiyeva
Nilufar Xolmurodova

Abstract

Ma`lumki, nutq o‘stirish maktabda ona tili o‘quv predmetining asosiy vazifasi
hisoblanadi. Biroq bu vazifa boshqa o‘quv predmetlari doirasida ham amalga
oshiriladi. Jumladan, o‘qish darslari jarayonida o‘quvchilar nutqini o‘stirish uchun
ko‘plab imkoniyatlar mavjud. Bizningcha, bu imkoniyatlar quyidagilardan iborat:
1. O‘qish kitobidagi matnlarni o‘rganish jarayonida boshlang‘ich sinf o‘quvchilari
o‘zi uchun notanish bo‘lgan ko‘plab so‘zlar va ularning ma`nosini o‘rganadi, ya`ni
ularning so‘z boyligi oshadi. O‘qituvchi bunday so‘zlarni izohlash bilan
kifoyalanmay, o‘quvchilarga ular ishtirokida so‘z birikmasi, gap ham tuzdirsa,
yanada maqsadga muvofiq bo‘ladi. SHunday qilinsa, yangi so‘zlar
o‘quvchilarning faol lug‘atiga kiradi.

Article Details

How to Cite
Safarov , . F. ., Xudoyberdiyeva , N. ., & Xolmurodova , . N. (2022). O‘QISH DARSLARIDA O‘QUVCHILAR NUTQINI O‘STIRISH IMKONIYATLARI . PEDAGOGS Jurnali, 2(2), 275–277. Retrieved from https://pedagoglar.uz/index.php/ped/article/view/111
Section
Articles