5-SINF ONA TILI MASHG‘ULOTLARIDA O‘QUVCHILARNING OG‘ZAKI YOZMA NUTQINI IBORALAR ASOSIDA BOYITISH YO‘LLARI

Main Article Content

Masutova Shahlo Omonovna

Abstract

Til ham, uning birliklari ham sеrqirrа mohiyatga ega. Til egasining tafakkuridа
lisoniy birliklar o‘ziga xos rаmz sifаtidа sаqlаnаdi. Buni fonema, morfema, leksema
yoki lisoniy qoliplar misolida ko‘rish mumkin bo‘lgani kabi frazemalar tahlilida
ham kuzatish mumkin. O‘zbek tili va uning lug‘at tarkibi, frazeologik zaxirasi
nihoyatda boy, rang-barang va imkoniyati cheksizligi isbot yoki sharhga muhtoj
emas. Maktabdagi metodist-o‘qituvchilarimiz, soha vakillari o‘quvchisiga ona
tilimizning bebaho imkoniyatlaridan o‘rinli foydalana olmoqni o‘rgatish bilan
shug‘ullanmog‘i zarur. Ona tili ta’limi tadrisi an’analariga asoslangan holda
umumiy o‘rta ta’lim maktablari o‘quvchilari nutqini iboralar bilan boyitish
asoslarini ishlab chiqish bugungi kunda dolzarb muammolardan biridir.Maktabda
ona tili ta’lim-tarbiyasini ko‘rgan yoshlarning, avvalo, og‘zaki/yozma nutqi ravon
bo‘lmog‘i zarur. Bu mezon, tabiiyki, o‘quvchilarning nutqiy zaxirasi boy bo‘lishini
taqozo etadi. O‘quvchilarning nutqini boyitadigan birliklar so‘z va iboralardir. Ona
tili darslarida o’quvchilar 1- sinfdan 11- sinfgacha doimiy yangi iboralar bilan
tanishib borishi, ularning ma’nolarini tushunishi, nutqda qo’llash malakalarini
egallashi lozim.

Article Details

How to Cite
Masutova Shahlo Omonovna. (2022). 5-SINF ONA TILI MASHG‘ULOTLARIDA O‘QUVCHILARNING OG‘ZAKI YOZMA NUTQINI IBORALAR ASOSIDA BOYITISH YO‘LLARI . PEDAGOGS Jurnali, 8(4), 187–196. Retrieved from https://pedagoglar.uz/index.php/ped/article/view/696
Section
Articles